Δράσεις

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΕΛ ΕΥΠΑΛΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PISA

To σχολείο μας, μαζί με 255 σχολεία της Ελλάδος έχει επιλεγεί να συμμετάσχει στο  Διεθνές Πρόγραμμα PISA. Θα γίνει εξέταση των μαθητών μας που έχουν γεννηθεί το 2006 σε ένα παγκόσμιο διαγωνισμό.

Κύρια επιδίωξη του PISA είναι η αξιολόγηση της ικανότητας 15χρονων μαθητών να εφαρμόζουν γνώσεις και δεξιότητες

• στα Μαθηματικά

• στην Κατανόηση Kειμένου

• στις Φυσικές Επιστήμες

προκειμένου να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.

Την  Τρίτη 29/03 θα εξετασθούν οι μισοί μαθητές της Α΄ Λυκείου και την Τετάρτη 30/03 οι υπόλοιποι μισοί. Τα ατομικά αποτελέσματα της εξέτασης δεν θα μας γίνουν γνωστά ούτε θα έχουν καμιά επίπτωση στην επίδοση και την αξιολόγηση του μαθητή στο σχολείο.  Θα είναι χρήσιμο οι μαθητές να ανοίξουν στην ιστοσελίδα http://www.iep.edu.gr/pisa/index.php#   το  ΘΕΜΑΤΑ, για να πάρουν μια ιδέα για το είδος των ερωτήσεων.

Ο Διευθυντής και ο/οι Συντονιστής/στές από κάθε σχολείο του δείγματος θα αναρτήσουν στην πλατφόρμα του PISA Υπεύθυνη Δήλωση για την τήρηση του απορρήτου (μέσω gov.gr). Υπενθυμίζουμε ότι το υλικό του PISA και τα στοιχεία των μαθητών είναι απόρρητα.

Το διεθνές πρόγραμμα PISA είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια (από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ. Το 2018 συμμετείχαν 80 χώρες ή οικονομίες.

Κύριος στόχος του Προγράμματος είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης, βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στις σύγχρονα δομημένες κοινωνίες. Το Πρόγραμμα PISA συλλέγει πληροφορίες για τις επιδόσεις των 15χρονων συμμετεχόντων μαθητών και, την ίδια στιγμή, ανιχνεύει όψεις και δυνατότητες της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση. Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει, λοιπόν, τη δυνατότητα να αντλεί μέσω του Προγράμματος αυτού χρήσιμα στοιχεία για το εκπαιδευτικό της σύστημα, κατορθώνει να κατανοεί τα θετικά στοιχεία και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού της σχεδιασμού και, εντέλει, ανατροφοδοτείται σχετικά με το βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού της έργου ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις πρακτικές Εκπαίδευσης και Αγωγής των άλλων συμμετεχουσών χωρών.

Βασικά σημεία της έρευνας PISA 2015

Η επίδοση των Ελλήνων μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες παρουσιάζει μέσο όρο 455 μονάδες, ενώ ο μέσος όρος για τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 493 μονάδες, διαφορά η οποία είναι στατιστικά σημαντική. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες που ανήκουν στον ΟΟΣΑ.

 Η επίδοση των Ελλήνων μαθητών στα Μαθηματικά παρουσιάζει μέσο όρο 454 μονάδες, ενώ ο μέσος όρος για τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 490 μονάδες, διαφορά η οποία είναι στατιστικά σημαντική. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες που ανήκουν στον ΟΟΣΑ.

 Η επίδοση των Ελλήνων μαθητών στην Κατανόηση Κειμένου παρουσιάζει μέσο όρο 467 μονάδες ενώ ο μέσος όρος για τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 493 μονάδες, διαφορά η οποία είναι στατιστικά σημαντική. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 31η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες που ανήκουν στον ΟΟΣΑ.

Πολλά συμπεράσματα από την έρευνα pisa 2015 μπορείτε να βρείτε εδώ.